Viedeň

Ako sa dve matky vybrali na neplánovaný výlet.

Ešte večer pred odchodom sme si neboli isté či ideme, ani kam ideme. Žiadne plány ani extra predstavy, veď uvidíme čo bude ráno a rozhodneme sa. Večer som písala s jednou maminkou, ktorá mi dala super tipy, ale odradila ma od cesty vlakom, priznám sa trochu som dostala “strach” či to dáme, lebo že lepšie je ísť autom keď to nepoznáme. Ale vďaka jej tipom, aké metro použiť sme to dali a myslím, že doteraz neviem ako. 😄 asi na tom nie sme tak zle ako som si myslela, hlavne som mala super parťáčku. Večer som ešte zistila že Adam má ráno poradňu, tak som išla lebo by som sa tam tak skoro nedostala, trošku nám to ubralo na čase a chuť ísť teda nebola veliká. Vlak ktorý sme chceli stihnúť sme nestihli, tak sme zrazu mali hodinu na bratislavskej krásnej stanici 😄 nevadí, veď uspím dieťa, nech je pokojná cesta, nepostrehla som žiadne miesto na prebalenie ani kojenie ani nič babyfriendly, dokonca som zistila, že donedávna tam neboli ani len výťahy. Takže krok vpred! Kŕmili sme teda vonku, Adamka som uspávala asi 30min a spal 5min to sa vyplatí čo si budeme hovoriť…Vlak išiel niečo po pol 10 a ten sme už stihli a bez problémov nastúpili.

Aby som nezabudla som taký cestovateľ, že som nevedela ani ako sa v ba dostanem na stanicu 😄 takže si predstavte náš výlet, ideme mimo krajinu, s deťmi, neviem ani ako sa ide s kočíkom do vlaku a ani čo všetko mi vlastne treba..ale skúsenosti nás naučia a len “blbí” sa učia na vlastných chybách. 😄 Tak sme neriešili a išli veď to dáme, ústa máme, ruky nohy tiež, nemecky nevieme ale keby niečo buď si vezmeme hotel, alebo prídeme taxíkom domov. 😄 Tým že som mala poradňu som využila extra služby lekárky a tá mi poradila električku na stanicu. Inak viete ako sa hovorí “sprostí” majú šťastie, my sme ho mali, či už na ľudí, miesta, čas proste všetko nám vyšlo dokonca lepšie ako by som čakala. Ale idem k veci.

Doprava

• išli sme vlakom z BA (hlavná stanica) - Viedeň (Simmering)

• nezabudnite pas pre deti

• pohybovali sme sa metrom len U3

• lístky sme kúpili na mieste, vzali sme už aj s MHD vo Viedni cena 20eur/osoba obojsmerný aj stou dopravou (kočík deti neplatíme),

• stanica Simmering má metro, takže sme sa len zviezli zo stanice výťahom priamo na metro

• odporúčam tento lístok, ak sa dostanete na územie metra bez lístka je to na pokutu, hoci ani nenastúpite, je to praktické, že nemusíte hľadať, kde kúpiť lístok na metro

• cestou tam bol super vlak, išli sme na úplne posledný vozeň, kde bolo miesto na batožinu/bike ale bol tak prázdny vlak, že sme mali kočíky mali pri sebe a Adam presedel celú cestu v ňom cca 1h samozrejme pred konečnou chcel jesť, ale stihli sme.

• sama by som do vlaku nenastúpila bez pomoci, takže ak ste sama s kočíkom tak si vytipujte niekoho kto vám pomôže

• cestou naspäť bol vlak iný, nemal miesto na batožinu, a medzi sediacich sa mi kočík nezmestil, neprešiel cez dvere...keby dám dole koleso prešiel by, ale Adam teda ostal spať v chodbe, keby sa mi toto stane počas dňa, a vlak je plný neviem ako to doriešim sama, ale isto by som niečo vymyslela, len teda do jedného vlaku prešiel kočík v pohode do druhého nie. (máme Bgb FOX)

• prvá zastávka bola St. Stephen's Cathedral, úprimne ani sme nevedeli kde vystúpime, proste centrum 😄 ani sme netušili že rovno pod nosom budeme mať katedrálu (tam sme sa poprechádzali, najedli, pokukali, bolo tam veľmi veľa kočov na obhliadky mestom) Odtiaľ sme sa vybrali do Naturhistorisches Museum o ňom vám napíšem samostatný článok, lebo som tam stratila slová, nádhera! tam sme išli metrom, potom sme omrkli farebný dom Hundertwasserhaus a na večer sme stihli ešte Haus des Meeres, čo bola super voľba na večer, tiež bude samostatný článok s bližšími info

• co sa týkalo dopravy staníc boli výťahy, raz sme tuším išli eskalátormi

Gastronómia

• kvôli nej sa musím niekedy vrátiť, nestihli sme ani kávu v peknej kaviarni..😕

• obed sme si dali vo Vapiano - náhodne sme ho našli, niekto nám ho radil, ale cestoviny boli bez chuti, vlastne neboli nič špeci, ale miesto pekné, funguje ako samoobsluha a robia jedlo pred vami. Nebolo babyfriendly, lezúni si nesťažovali a Alex jedol Mekač cestou😄 aspoň chvíľku bol ticho 😄 ale prekvapilo ma že v rakúsku dávajú čerstvú mrkvu do balíka nakrájanú na srdiečka, fakt pekné!

• inak sme mali kávu v Naturhistorisches Museum, nič sme cestou nenašli čo by nás vtiahalo, ale tu to bolo pekné, len návšteva je možná iba vtedy ak zaplatíte vstup

• stihli sme aj večerný drink ten sme si dali v Haus des Meeres na 11 poschodí s krásnym výhľadom a koláč

• večeru sme nemali vyjedali sme čo sme mali z domu 😄 nebol už proste čas

Ponaučenia

• nezabudnúť foťák

• zobrať nabíjačku na mobil (obe sme mali vyšlahané baterky, takže keby niečo nemám ako zavolať, ani lístok som si nemala v Ba ako kúpiť na ele, našťastie som mala mince.

• zvládli sme to bez plánu, je to mesto v ktorom keby sa len prechádzam som spokojná, ale je možno fajn mať aspoň predstavy

• pamätať si miesto z ktorého sme prišli, my sme si po celom dni neboli isté, ale teda trafili sme naspať. 😄 Zhodnotila som však, že ak by sme sa stratili je dobré si pamätať miesto kam sa aspoň chceme dostať.

Čo sme teda videli:

• St. Stephen's Cathedral

• Naturhistorisches Museum (keď bude článok s viac info - doprava, cena atd priložím link)

• Hundertwasserhaus

• info z nášho insta: miesto ktoré stojí za pozretie, ale nič iné tam nečakajte. Pekné na fotku a išli sme ďalej, podľa mňa by sa to zišlo už aj namaľovať 😆 ale páčilo sa nám😍 bola tam aj červená telefóna búdka ako v Londýne. Inak štvrť kde je Hundertwasserhaus bola veľmi čistá, krásne budovy, kľud. Boli sme tam už okolo 4 tak sme sa nezdržovali, ale zanechalo to v nás dobrý dojem, v podstate tento dom tam bol jediný taký kikirikí, inak pekné svetlé historické budovy. Cestou sme videli aj tie chutné vtáčie búdky čo sú na ďalšej foto. Išli sme tam metrom U3 je to zastávka Rochusgasse. Ako sme vystúpili bolo hneď detské ihrisko a nejaká reštika. Cesta k domu trvala cca 10min a našli sme ju hneď. Dúfala som, že natrafíme na nejakú chutnú kaviareň ale nemali sme šťastie, pri dome bola, ale pôsobila skôr komerčne, takže kvôli gastru sa do Viedne chcem ešte určite vrátiť 🙏🏻💙

• Haus des Meeres (keď bude článok s viac info - doprava, cena atd priložím link)

Hodnotím náš výlet na výbornú, bolo naozaj super, dobré deti, krásne počko, kopec sme toho stihli, nestratili nikoho, neokradli nás, nezablúdili sme a prišli v zdraví domov plný zážitkov. Alex ešte pol hodinu rozprával tatovi v posteli čo všetko videl a zažil. Určite sa vrátim, je toho naozaj veľa čo vidieť, zažiť, všade samé múzeá, krásne domy, v obchodoch sme neboli vôbec, ani sme to nemali v pláne. Rada by som napísala viac, ale pre tentokrát takto. Určite odporúčam tie dve miesta o ktorých bude článok, lebo to bol skutočne zážitok aj pre dospelých nie iba pre deti.